Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Sośnicowicach

Szprynek 1, 44-153 Sośnicowice

 

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Sośnicowicach

Ośrodek Pomocy Społecznej w Sośnicowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Sośnicowicach.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • pliki do pobrania nie są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Teresa Kołodziej.
  • E-mail: ops@sosnicowice.pl
  • Telefon: 32 428 51 80

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Sośnicowicach
  • Adres: ul. Szprynek 1 44-153 Sośnicowice
  • E-mail: ops@sosnicowice.pl
  • Telefon: 32 428 51 80

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Sośnicowicach mieści się w budynku Gminnego Centrum Społeczno-Kulturalnego przy ul. Szprynek 1,  w prawym skrzydle, na I piętrze.

Do siedziby ośrodka prowadzą 2 wejścia - wejście główne od ulicy Szprynek 1 oraz wejście boczne  od strony Miejskiego Przedszkola.

Do głównego wejścia budynku od ul. Szprynek 1 prowadzą schody, jednak osoby mające problem z przemieszczaniem się mają możliwość skorzystania z równoległego chodnika prowadzącego do wejścia.  

Od strony wejścia głównego oraz bocznego znajduje się parking samochodowy, w tym od strony wejścia bocznego z wydzielonymi 3 miejscami dla osób niepełnosprawnych.

W budynku znajduje się platforma pionowa umożliwiająca przewóz osób niepełnosprawnych na I piętro, do siedziby ośrodka. Przyciski platformy nie są oznakowane znakami alfabetu Braille'a, brak wyświetlacza oznaczającego poziom kondygnacji oraz brak komunikatów głosowych informujących o połozeniu platformy oraz otwieraniu i zamykaniu drzwi. Platforma wyposażona jest w telefon alarmowy. Po podniesieniu słuchawki telefon automatycznie łączy się z serwisem.

Wejście do budynku, korytarze i wejścia do pomieszczeń ośrodka pomocy są szerokie i umożliwiają wjazd wózkiem inwalidzkim.

Ponadto wewnątrz budynku, przed schodami prowadzacymi do siedziby ośrodka znajduje się dzwonek, którym osoby niepełnosprawne mogą wezwać pracownika.

W budynku Gminnego Centrum Społeczno-Kulturalnego na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Do ośrodka i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W ośrodku pomocy nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Schody oznaczone są taśmą dla osób słabowidzących.

W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób niewidomych i słabosłyszących.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny – tablice informacyjne.

W ośrodku pomocy nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Strona internetowa posiada:

- standardowe skróty klawiszowe,

- możliwość zmiany rozmiaru tekstu,

- wersję kontrastową,

W prawej górnej części strony znajdują się pomocne opcje: "klawisze dostępności" i "Wersja kontrastowa".

Inne informacje i oświadczenia

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej BIP prosimy o kontakt. Osoba do kontaktu: Teresa Kołodziej.

Adres poczty elektronicznej ops@sosnicowice.pl  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 428 51 80. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura  odwoławcza

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie,  o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich za pomoca strony internetowej: https://www.rpo.gov.pl

Informacje

Liczba wyświetleń: 835
Utworzono dnia: 22.09.2020

Historia publikacji

  • 23.04.2024 11:25, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 23.04.2024 11:25, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 29.03.2021 13:15, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności